זומנת לחקירה במשטרה? מה עליך לעשות

זומנתי לחקירה במשטרה, מה החשיבות של ייעוץ לפני חקירה?

השלב הקריטי ביותר בהליך הפלילי הוא החקירה במשטרה, ממש בדומה לרושם ראשוני בראיון עבודה או בדייט, התנהגות הנחקר, אמירותיו, שתיקתו  ותגובותיו של הנחקר יהוו את "הרושם הראשוני"  והבסיס להמשך ההליך הפלילי. מכאן נובעת החשיבות הרבה של קבלת ייעוץ לפני חקירה ע"י עו"ד פלילי מנוסה. 

יש להבין, חקירה במשטרה נועדה לאסוף ראיות ולמצוא את האשם בביצוע עבירה פלילית מסוימת. לכן, התנהלות נכונה בחקירה יכולה לסייע לסגירת התיק  ללא אישום. התנהגות שגויה ולא חכמה תסייע ביד המשטרה לגבש תשתית ראייתית ועד להגשת כתב אישום.

נעצרת? זומנת לחקירה במשטרה? חייג מייד למשרדנו לקבלת ייעוץ 0544-556483  משרדנו זמין 24 שעות ביממה.  

מדוע בישראל יש אחוז גבוה של הרשעות? מדוע בישראל יש יותר מדי הרשעות שווא? חלק מכך נובע מהדחף הישראלי לומר “יהיה בסדר” , הנטייה של הנחקר הישראלי להסתמך על עצמו ועל האינסטינקטים שלו, לחשוב שהוא יוכל להתיידד עם חוקר המשטרה ולהתחבב עליו – הן  שיטות חשיבה שגויות ואסורות לנחקר לפני חקירה משטרתית! התייחסות בזלזול או בקלות ראש לחקירה משטרתית עלול להוביל להסתבכות בפלילים, עגמת נפש ואף הרשעה בפלילים! 

חקירה תחת אזהרה מהי?

מרגע שהתגבש חשד לפיו הנחקר ביצע עבירה מסוימת, על חוקר המשטרה להזהיר את החשוד שהוא נחקר בחשד לאותה עבירה, לציין את סוג העבירה, להודיע לנחקר כי אין הוא מחויב לומר דבר (זכות השתיקה), וכי יש לו הזכות להיוועץ עם עו”ד פלילי. בשלב זה, מומלץ לבקש מחוקר המשטרה להתייעץ עם עו”ד פלילי, לצאת החוצה ולהתקשר לעו”ד הפלילי שלך.

לא סתם נחשבת זכות ההיוועצות במשפט הפלילי הישראלי וברוב שיטות המשפט בעולם המערבי לזכות על שאסור להפר אותה בשום פנים ואופן! לעניין זה, יעוץ לפני חקירה הצעד החכם ביותר שנחקר במשטרה יכול לעשות.

נחקר שהגיע לתחנה בלי שעבר הכנה לחקירה במשטרה , או שלא קיבל יעוץ לפני חקירה מעורך דין פלילי מומחה, עלול לסבך את עצמו שלא לצורך.

בהליך המשפטי בכלל, ובהליך החקירה בפרט – ידע זה כוח ! התייעצות עם עו”ד פלילי תסייע לך להבין בפני מה אתה עומד, מה צפוי לך בחדר החקירות, איך עתיד להתייחס אליך חוקר המשטרה ומה עליך לעשות על מנת לא לפול בפח שהוא עתיד לטמון לך.

חשוב לזכור כי מגיע לכם הזכות להייעצות עם עו"ד פלילי בטרם תחל החקירה

לכל נחקר תחת אזהרה ישנה הזכות להיוועץ עם עו”ד פלילי  לפני שיגיב לחשדות נגדו. קבלת יעוץ לפני חקירה מעו”ד פלילי מומחה היא קריטית וחשובה, במהלכה מסייע עו”ד פלילי לנחקר להבין את אשר צפוי לו, מסייע לנחקר לגבש קו הגנה מפני חקירת משטרה, מזהיר את הנחקר מפני תרגילי חקירה שהחוקר עתיד לבצע לנחקר ומדריך אותו לגבי הלך הרוח וזכויות הנחקר בחקירת משטרה.

נחקר שוויתר על הזכות להתייעץ עם עורך דין לפני חקירה במשטרה ובחר להמשיך להיחקר לבדו, רואים אותו כמי שוויתר על זכותו וכל טענה שתיטען לאחר מכן בדבר העדר התייעצות עם עורך דין, עשויה להידחות על הסף. יעוץ לפני חקירה על ידי עו”ד מסייע לנחקר לשמור על זכויות שהוא כלל אינו מודע להם ועוזר לחשוד לעשות שימוש מושכל בזכויותיו.

חייג עוד היום למשרד עו"ד רוזנברג כהן יוספי 0544556483 | 09-9782200 לייעוץ ראשוני.